Monday, April 6, 2020

फोटोशूट: टेक्नॉलजी का कमाल और अनन्या पांडे को मिल गई उनकी जुड़वा April 06, 2020 at 06:36PM

अब ये बात तो सभी जानते हैं कि सिलेब्रिटीज के फोटोशूट जब होते हैं तो उन्हें परफेक्ट दिखाने के लिए फोटोशॉप और अन्य प्रकार के सॉफ्टवेयर्स का यूज किया जाता है। सिर्फ इतना ही नहीं टेक्नॉलजी की मदद से फोटोज में क्रिएटिविटी भी ऐड की जाती है, जो कभी-कभी लोगों को भी सरप्राइज कर देती है। कुछ ऐसा ही तब हुआ था जब अनन्या पांडे ने एक मैगजीन के लिए फोटोशूट करवाया था। कुछ समय पहले ऐक्ट्रेस अनन्या पांडे ने अपने इंस्टाग्राम पर एक फोटोशूट की तस्वीरें शेयर की थीं, जिन्हें देख फैन्स भी सरप्राइज्ड फील करने लगे। दरअसल, शेयर की कई तस्वीरों में लोगों को एक नहीं बल्कि दो-दो अनन्या देखने को मिली थीं। यहां तक कि कवर पेज पर भी इसी इफेक्ट के साथ तैयार की गई तस्वीर को लिया गया था। इस तरह का फोटोशूट अपने आप में यूनीक था। ग्लैमरस लग रही थीं अनन्याफोटोशूट में इस्तेमाल किए गए कपड़ों की बात करें तो अनन्या सभी ड्रेसेस में गॉरजस नजर आ रही थीं। उनकी तस्वीरों में स्वीट यंग गर्ल की जगह दीवा इन मेकिंग की झलक साफ देखी जा सकती है। ये ड्रेसेस ऐसी हैं जिन्हें वे लड़कियां पहन सकती हैं जो सबसे हटकर और ग्लैमरस दिखने के लिए बोल्ड नेकलाइन या शॉर्ट लेंथ ड्रेस को कॉन्फिडेंस के साथ कैरी कर सकती हैं। अनन्या की ड्रेसेस में अलग-अलग तरह की नेकलाइन्स देखने को मिलीं। इनमें सिंपल वी-कट, स्वीटहार्ट नेकलाइन विद बिग बो डिजाइन, डीप वी नेकलाइन, वन शोल्डर नेकलाइन विद रफल्स शामिल हैं। बात करें स्वील्स की तो ज्यादातर ड्रेसेस में पफ, कफ्तान और बिशप स्लीव्स या इनका मिक्स देखने को मिला। ड्रेसेस में ब्लिंग एलिमेंट ऐड करने के लिए उनमें शाइनी थ्रेड के साथ ही सीक्वंस वर्क किया गया था। कुछ ड्रेसेस में ओवरऑल सीक्वंस वर्क था तो कुछ में पार्शल। ये सभी ड्रेसेस फेमस डिजाइनर जोड़ी फाल्गुनी और शेन ने डिजाइन की थी। इनके ब्रैंड का कंबाइन नेम falgunishanepeacock है और इसी नाम से इनकी वेबसाइट भी है।

Where To Buy The Most Effective DIY Face Mask Filters

Ever since President Trump announced on Friday that everyone, no matter who they are, should wear protective face masks during outdoor activities, there’s been a serious spike in online searches for them: where to buy them, how to make them, and how to wear them. And one of the questions most frequently asked is this: What are the best, most effective materials to use when making your own face masks? Unfortunately, while most mask-related questions are fairly cut and dry, this one’s answer is a bit more complicated. 

Before you can even think about throwing a stitch, you have to first consider which fabric you’re going to use for your DIY face mask. According to U.S. Surgeon General Dr. Jerome Adams, anyone can make a mask at home using items such as a hand towel, a bandanna, or an old T-shirt. However, these fabrications alone are really only effective for keeping germs — especially COVID-19 germs — from getting out. In other words, they’re good at halting the spread of germs from a sick person to a healthy one. Without added layers of protection, though, they aren’t likely to actually protect healthy people from breathing dangerous germs in.

That’s where the importance of filters come in. Normally, one would use an N95 mask, also known as a mask with a respirator filter attached, for that purpose. But since respirator masks are needed by healthcare workers and healthcare workers only, scientists have taken to figuring out which at-home filters are capable of coming second best. 

Yang Wang, an assistant professor of environmental engineering at Missouri University of Science and Technology, recently released a report surrounding this exact topic to The New York Times. In it, after testing the effectiveness of the bandannas and scarves that many people have turned to for protection, he found that those materials are not especially effective without multiple layers or added filters. The good news? You can add filters! The doctor provided a handy list of different filters that can successfully capture dangerous particles in the air.

Find out which DIY face mask filters Dr. Yang suggests you use (and where exactly you can buy them) by clicking through the slideshow ahead. Then, go ahead and wear that bandanna or scarf mask on your next grocery run — just make sure it is properly assembled using one of the options ahead.

Coffee Filters


Dr. Wang’s tests found that coffee filters were fairly successful as filtering devices. For the test, they used three layers of Brew Rite and Natural Brew filters and found that 40 to 50 percent of particles were filtered.

Brew Rite 8-12 Cup 4 Cone Coffee Filters 40 Pack, $, available at Staples


Natural Brew Cone Coffee Filters, Natural Brown Paper, $, available at Amazon

Furnace Filters


Furnace filters were slightly less effective than HVAC filters, capturing 75 percent with two layers and 95 percent with six. Dr. Wang strongly suggests wedging your furnace filters between two layers of pillowcases (which were found to be especially effective) in order to protect you from breathing in different harmful fibers that might be trapped in filters such as these.

Respironics Respironics M-Series & System One Ultra Fine Filter - 6pk., $, available at The CPAP People


Filtrete Filtrete 16"x20"x1" Basic Dust Air Filter, $, available at Target

HVAC Filters


The best filters of all were allergy-reduction HVAC filters. HVAC filters successfully captured 89 percent of particles, with two layers capturing 95 percent. 

Again, Dr. Wang stressed the importance of using one of the effective cloth materials highlighted in his results (for best results, use 600-thread-count pillowcases) as an outside layer for your DIY mask.

Filtrete AC Furnace Air Filter, Micro Allergen Defense, 2-Pack, $, available at Amazon


Nordic Pure 20 in. x 30 in. x 1 in. Allergen Pleated MERV 12, $, available at The Home Depot

Like what you see? How about some more R29 goodness, right here?

How Do I Make A Homemade Coronavirus Mask?

Is Your Homemade Face Mask Effective?

Here's Where To Buy Non-Medical Face Masks Online

नीता अंबानी का यह वाइब्रेंट कलर का कुर्ता है हर ऐज की लड़की के लिए परफेक्ट April 06, 2020 at 07:41AM

नीता अंबानी अपने क्लासी फैशन सेंस के लिए जानी जाती हैं। कई बार तो वह सादगी बरकरार रखते हुए भी अपने स्टाइल से सभी को इम्प्रेस कर देती हैं। इस बार भी कुछ ऐसा ही हुआ। दरअसल, पीएम नरेंद्र मोदी की अपील पर रविवार को रात 9 बजे करोड़ों भारतीयों ने दिये और मोमबत्ती जलाई थीं। इनमें मुकेश अंबानी और नीता अंबानी भी शामिल रहे। दोनों ही इस दौरान बेहद सादगी से भरे लुक में नजर आए थे। हालांकि, नीता अंबानी ने जो वाइब्रेंट कलर का कुर्ता पहना था वह उन पर खूब फब रहा था। सामने आई तस्वीर में नीता अंबानी पिंक कलर का कुर्ता पहनी दिखाई दे रही थीं। रानी कलर के इस कुर्ते पर गोल्डन प्रिंट देखा जा सकता है। नीता अंबानी ने इसके साथ मैचिंग प्लाजो पहना था जो समर परफेक्ट चॉइस है। मिसेस अंबानी के ये कपड़े ऐसे हैं जिन्हें हर ऐज ग्रुप की लड़कियां पहन सकती हैं। वाइब्रेंट कलर यंग गर्ल्स से लेकर महिलाओं तक पर काफी अच्छे लगते हैं। खासतौर से रानी कलर किसी भी खूबसूरती को और बढ़ा सकता है। वहीं नीता अंबानी का स्ट्रेट कट कुर्ता यकीनन गर्मी में भी स्किन इरिटेशन की समस्या को जन्म नहीं देगा बल्कि बॉडी को कूल बने रहने में मदद करेगा। वैसे यह पहली बार नहीं है जब नीता अंबानी पिंक आउटफिट में नजर आई हों। वह अक्सर इस कलर के अलग-अलग शेड के कपड़ों में दिखाई देती हैं। कभी वह पिंक साड़ी में दिखती हैं, कभी सूट तो कभी लहंगा। यह दिखाता है कि मिसेस अंबानी को ज्यादातर लड़कियों की तरह पिंक कलर काफी पसंद है।

ऐश्वर्या राय का यह कुर्ता है गर्मियों के लिए परफेक्ट चॉइस April 06, 2020 at 06:47AM

गर्मियों के मौसम में सबसे ज्यादा दिक्कत कपड़े सिलेक्ट करने की होती है, क्योंकि इस मौसम में गर्मी, धूप, पसीना जैसी चीजों का रोज ही सामना करना पड़ता है। ऐसे में अगर आपने गलत तरह के कपड़े पहन लिए तो इतनी परेशानी हो जाएगी कि इसका असर काफी देर तक बना रह सकता है। वैसे बाकी कपड़ों का तो पता नहीं लेकिन हां ऐश्वर्या राय ने हाल ही में जो कुर्ता पहना वह जरूर आपकी वॉरड्रोब में होना चाहिए। अभिषेक बच्चन ने अपने इंस्टाग्राम पर कुछ तस्वीरें शेयर की हैं जिसमें से एक में वह अपनी पत्नी ऐश्वर्या और बेटी आराध्या के साथ खड़े नजर आ रहे हैं। अभिषेक ने जहां सिंपल सफेद कुर्ता पजामा पहना था तो वहीं ऐश्वर्या ने चिकनकारी वर्क का कुर्ता चुना था। ऐश्वर्या राय बच्चन के सफेद कुर्ते पर माइक्रो साइज चिकनकारी वर्क किया गया था। इससे इस सिंपल कुर्ते को भी खूबसूरत लुक मिल रहा था। वैसे यह पहली बार नहीं है जब यह ऐक्ट्रेस चिकनकारी वर्क वाली कुर्ते में नजर आई हो। इससे पहले भी वह कई इवेंट में इसका कुर्ता और साड़ी तक पहनी दिख चुकी हैं। गर्मियों के लिए परफेक्ट चॉइस है चिकनकारी कुर्ता चिकनकारी वर्क आम तौर पर कॉटन, सिल्क, मस्लिन, जॉर्जट, शिफॉन या ऑर्गैंजा कपड़ों पर किया जाता है। इसमें से कॉटन और मस्लिन गर्मियों के लिए सबसे ज्यादा उपयुक्त होते हैं। अगर आपको इस एम्ब्रॉयड्री का कुर्ता लेना है तो इन दोनों कपड़ों को चुना जा सकता है। ये कुर्ते न सिर्फ स्किन इरिटेशन से बचाते हैं बल्कि उनकी ब्रिदेबल और अब्जॉर्बिंग क्वॉलिटी भी इसे गर्मियों के लिए परफेक्ट बनाती है। चिकनकारी का काम प्लेन कुर्ते को लाइट वेट रखते हुए बेहद खूबसूरत बनाता है। चाहे तो आप किम वर्क वाले या फिर टाइटली स्टिच्ड एम्ब्रॉयड्री वाले कुर्ते को चुन सकते हैं। अगर आपको ऐश्वर्या राय जैसा वाइट कुर्ता नहीं भी लेना है तो कोई बता नहीं क्योंकि इस वर्क के कुर्तों में कलर्स की भी कोई कमी नहीं है। सबसे खास बात तो यह है कि मार्केट में भी ये आसानी से मिल जाते हैं। वहीं अगर मार्केट नहीं जाना तो ऑनलाइन भी इन्हें आसानी से लिया जा सकता है।

Alice & Olivia Is Selling Stylish & Protective Face Masks For $10

Today, New York-based fashion label Alice & Olivia announced that it will donate 5,000 face masks to medical centers around the country, including a center for abuse victims in Manhattan and a cancer facility in Arizona, and that it would also begin selling very on-brand face masks to consumers. For every face mask purchased, the brand will also donate one to the medical community.

While many fashion brands — big and small — have begun manufacturing face masks for healthcare workers around the world, Alice & Olivia is one of the first large brands to sell them commercially, and to make them into something of a fashion statement. 

“Wearing masks is our shared responsibility to protect each other and reduce community transmission in order to stop the spread of the virus,” Stacey Bendet, the founder and CEO of Alice & Olivia, says in a press release. “Let’s #MaskTogether and show support for our community and the doctors, nurses, delivery workers, and first responders who are combatting this crisis on the front lines.”

This announcement follows one made by President Donald Trump on Friday, which shared a change in the CDC’s recommendation regarding the use of protective face masks for everyone, not just healthcare workers or those who are taking care of COVID-19 patients at home. According to his announcement, the CDC only calls for cloth masks, like the ones being produced and sold by Alice & Olivia, rather than medical-grade masks, which should be reserved for doctors and nurses. 

As predicted, news like this caused a surge in mask purchases this weekend. Another NY-based brand Monogram reported selling over 10,000 face masks in just 24 hours. Their factory is now trying to quickly produce more to keep up with demand following President Trump’s announcement. 

The Alice & Olivia masks, which can be pre-ordered starting today for $10 each, are made from a breathable jersey fabric and feature the brand’s iconic “Stace Face” pattern. For now, these masks do not contain medical filters, however, the brand announced today that future masks will, indeed, feature a filter component, the likes of which will be designed using remnant poplin materials from past Alice & Olivia collections. 

So, if you too want to look cute while simultaneously following CDC recommendations, pre-order your Alice & Olivia Stace Face mask now on aliceandolivia.com.

Like what you see? How about some more R29 goodness, right here?

Here's Where To Buy Non-Medical Face Masks Online

Is Your Homemade Face Mask Effective?

The CDC Recommends Wearing Cloth Face Masks

The Case For At-Home Glamour

At the beginning of Angela Carter’s final novel Wise Children (1991), twins Dora and Nora Chance are getting ready to celebrate their 75th birthday. The showbiz duo have lived out a raucous three quarters of a century, tripping from the dusty curtains of British pantomimes to artificial forests built in Hollywood studios, and back again. Steeped in many decades’ worth of stage costumes and party frocks, they maintain an ongoing devotion to all things theatrical. “We put on our faces on before we come down to breakfast,” Dora remarks, “the Max Factor Pan-Stik, the false eyelashes with three coats of mascara, everything… Our fingernails match our toenails match our lipstick match our rouge. Revlon, Fire and Ice. The habit of applying warpaint outlasts the battle.” It being their birthday, they’re also wearing their “best kimonos… Real silk, mine mauve with a plum-blossom design on the back, Nora’s crimson with a chrysanthemum… Underneath, camiknickers with a French lace trim, lilac satin for me, crushed rose crepe for her.” It’s a great image, the two arrayed for a morning at home, highly stylized but slightly tawdry single septuagenarian sisters living alone but for the elderly first wife of their father (as with all the many tangled family connections and tensions in this novel, it’s complicated). 

I have been thinking a lot about Dora and Nora this past week. Partly this is down to having more time on my hands to do things like rereading comforting books. Largely though, it’s because these twins – brash, glitzy, ready for battle – are an interesting embodiment of a question playing on my mind. There’s been a  glut of articles and tweets about work-from-home outfits; about putting on make-up for remote meetings; whether it’s neoliberal to dress for productivity by changing out of pajamas by 9am; or the buzz of putting on a ballgown to drink a bad martini on the sofa. As millions of people find themselves unable to leave their homes (if they are lucky enough to have them) plunged into physical estrangement from the outside world, I can’t stop asking myself: Who do we dress for when we get up and put on our clothes each day? Is it a decision made for ourselves? Or for the eyes of others — partners, friends, family, colleagues, admiring strangers? 

It’s a difficult question to resolve, not least because nobody likes feeling as though they style themselves for the approval of others, even when looking and being looked at is a major feature of human attraction and interaction. The short answer is that it depends; dress has a multitude of functions. Dress is practical: it shields us from the elements, protects our feet from the ground, and provides a place to hold our small trinkets and keys. Dress is also social: We dress how we want others to perceive us. That is why most people have “work clothes” different from our “home clothes” and the infinitely more fun category of “going-out clothes.”  Right now all of those categories have been blurred, where our bedrooms have become offices and party venues for those who have sniffed out the time and ID code for a Zoom nightclub. 

Dora and Nora don’t engage with any of the practical aspects of dress. They skip straight to the ridiculous heart of it all. In their world dress is simply “dress up,” and is as much a pleasure as it is a truth of their existence. It is also a habit, borne of years on the stage. Those elaborate beauty routines may exist partly for the satisfaction of the finished image staring back in the mirror (and possibly for an imagined audience, always applauding), but also just for the daily, repetitive reassurance of the doing. That’s something I’ve taken a strange solace in recently, even though my own morning routine usually involves little beyond putting on jeans and a jumper and tying up my hair in a ponytail. I like the thought of these old ladies coming down to breakfast dressed to the nines, maintaining a committed devotion to display despite largely only having their genetic identical to admire and be admired by. 

As anyone who has ever gotten dressed to go out can attest to, it is way more fun to get ready than to be ready: After all, once you’re away from mirrors, how are you supposed to even appreciate the work that went into the masterpiece staring back at you? In a time where our proximity to reflective surfaces has never been greater (unless you happen to be Louis XIV strolling around the Hall of Mirrors), there’s a powerful argument for taking joy in creating A Look, whatever that look may be. 

Take inspiration from some of the many flamboyant figures who have typified excellence in at-home dressing: Liza Minnelli as Sally Bowles in Cabaret drifting through her boarding house in sequins, fingers tipped with sparkly green; Eartha Kitt in a leopard print dressing gown with lavender trim; the writer Quentin Crisp on the sofa, a shock of purple hair, loafers and a silk neck tie; the Marchesa Luisa Casati who walked leopards on leashes (though admittedly, that was out of the house, and more an activity than an outfit); Jean Harlow in a peignoir, small puffs of marabou around the sleeves; the artist Leonor Fini wearing bright crushed blue in bed, surrounded by cats; ballet impresario Boris Lermontov in Powell and Pressberger’s film The Red Shoes sitting down to breakfast, eating his melon half-sprinkled with sugar in an embellished turquoise morning robe; and English writer Edith Sitwell, who once described herself as “an unpopular electric eel, set in a pond of goldfish” and wore long medieval gowns, headdresses, and stacks of jewelry. Indulge yourself. You deserve to be impressed.

Like what you see? How about some more R29 goodness, right here?

3 Women On The Joy Of Making Your Own Clothes

The Case For Getting Dressed

Is Your Homemade Face Mask Effective?

I Recommend with Sonali Bendre Bahl

I Recommend with Sonali Bendre Bahl


जब पहली बार इस मॉडल ने पहनी बिकिनी, तो रातों-रात आ गए 50 हजार खत April 05, 2020 at 09:36PM

आज एक समय में मॉडर्न और स्टाइलिश दिखना किसे पसंद नहीं होता। आज के समय में बिकिनी महिलाओं का सबसे फेवरेट बीचवियर बनती जा रही है। फैशन वर्ल्ड में जबरदस्त तरीके से छा चुकी बिकिनी आज हर किसी की पहनी पसंद है। बॉलीवुड से लेकर हॉलीवुड गलियारे तक बड़ी-बड़ी एक्ट्रेसेस और मशहूर मॉडल अपने परफेक्ट फिगर को फ्लॉन्ट करने के लिए बिकिनी का ही सहारा लेती हैं। लेकिन क्या आप इस बात को जानती हैं कि आज फैशन स्टेटमेंट बन चुकी बिकिनी को पहली बार किसने पहना था? आखिरकार बिकिनी सबसे पहले बनाई किसने थी? नहीं ना, आज हम आपको कुछ ऐसे ही सवालों के जवाब दे रहे हैं। कैसे हुई बिकिनी की शुरुआत 1939 से 1945 तक चलने वाले द्वितीय (दूसरे) विश्वयुद्ध के दौरान यूरोप में पैसे की काफी कमी हो गई थी। कहा जाता है इस युद्ध में विभिन्न राष्ट्रों के लगभग 10 करोड़ सैनिकों ने हिस्सा लिया था जो अभी तक मानव इतिहास का यह सबसे ज़्यादा घातक युद्ध साबित हुआ। जिसके चलते अधिकतर पैसा युद्ध में इस्तेमाल में लाए जाने सामान की पूर्ति करने में लग गया। इसी कारण यूरोप में खाने की चीजों से लेकर कपड़े तक की कमी हो गई। जिसके बाद अमेरिका के तरफ से आए निर्देशों के मुताबिक महिलाओं के स्विमशूट में कटौती करने को कहा गया, क्योंकि इन्हें बनाने में अधिक कपडा लगता था। तब फ्रेंच मैकेनिकल इंजीनियर लुईस लेअर्द ने 5 जुलाई 1946 को बिकिनी ईजाद की। इतने कम कपड़े में बने इस फ़ैशनेबल पहनावे को देखकर दुनिया में तहलका मच गया। ( ये भी पढ़ें: ) ‘बिकिनी’ नाम कैसे पड़ा दरअसल, जिस जगह पर सबसे पहले बिकिनी को बनाया गया उसका जगह का नाम पहले से ही बिकिनी अटॉल था। ये पहले अमेरिका की परमाणु परीक्षण साइट हुआ करती थी। यहां अमेरिका अपने न्यूक्लियर हथियारों का परीक्षण किया करता था, लेकिन समय की पड़ती मार को देखते हुए यहां बिकिनी बनाने का फैसला लिया गया। लेकिन दिक्कत तो थी केवल इसके नाम की! तीन दिन इसी दुविधा में बीत गए, ऐसे में बिकिनी बनाने का काम जोरों पर था लेकिन नाम न होने के कारण इसको मार्किट में उतारने से लोग डर रहे थे। ऐसे में तब इंजीनियर साहब का दिमाग दौड़ा और उन्होंने बिकिनी अटॉल नाम पर ही इसका नाम बिकिनी रखा। किसी मॉडल ने नहीं किया इसका प्रचार दरअसल, बिकिनी बन जाने के एक महीने बाद तक कोई भी अमेरिकन मॉडल इसका प्रचार करने को तैयार नहीं थी। क्योंकि बिकनी के मार्किट में आते ही स्पेन और इटली ने इसे पहनने पर कड़ा प्रतिबंध लगा दिया था। तब कैसीनो डी पेरिस में एक 19 वर्षीय फ्रांसीसी पॉर्न डांसर मिशेलाइन बर्नार्डिनी ने इसका ऐड किया। मिशेलाइन के बिकिनी ऐड के बाद सभी लोग उनकी खूबसूरती के मुरीद हो गए, और देखते ही देखते उन्हें खत लिखने लगे। कहा तो ऐसा भी जाता है मिशेलाइन को दो दिनों के भीतर ही 50 हजार खत मिले। इसके बाद 1951 में हुए फर्स्ट मिस वर्ल्ड ब्यूटी पेजंट की प्रतिभागियों ने बिकिनी पहनकर रैंप वॉक किया। ( ये भी पढ़ें: ) फिर क्या था फ़्रांस में बिकिनी खूब हिट हुई। धीरे-धीरे बिकिनी को पूरी दुनिया में पसंद किया जाने लगा। हॉलीवुड फिल्मों में एक्ट्रेस के होल्ड एंड बोल्ड अवतार को फिल्माने के लिए बिकिनी का प्रयोग किया जाने लगा। तब से आज तक बिकिनी को फैशन स्टेटमेंट के तौर पर इस्तेमाल में लाया जाने लगा है।