Monday, August 10, 2020

हिना खान की स्टाइलिश ड्रेस को देख जब लोगों ने पूछा - ये ऑउटफिट क्या कहलाता है... August 10, 2020 at 05:54PM

सीरियल 'ये रिश्ता क्या कहलाता है' से अपने करियर की शुरुआत करने वाली न केवल एक बेहतरीन अदाकारा हैं बल्कि एक कमाल की फैशननिस्टा भी हैं। स्टार टीवी अवॉर्ड्स से लेकर कान्स फिल्म फेस्टिवल तक अपने स्टाइल का परचम लहराने वाली हिना खान यूं तो सूट से लेकर साड़ी, जींस से लेकर शॉर्ट्स तक को बेहद कम्फर्ट के साथ कैरी करना जानती हैं। लेकिन एक बार मैडम से अपने स्टाइल को लेकर एक ऐसी गलती हो गई, जिसके बाद लोगों ने उनको स्टाइलिस्ट तक बदलने की नसीहत दे डाली। इस बात में कोई दोराय नहीं कि हिना खान ने बिग बॉस के घर में अपने फैशन स्टेटमेंट से हर किसी का दिल जीता। यही एक कारण है कि जिसके बाद फैशन पोलिस ने भी हिना के स्टाइल पर कड़ी से कड़ी नजर रखनी शुरू कर दी। ऐसे में हिना उस समय एक ऐसे फैशन विवाद में फंस गईं जब उन्होंने शिल्पा शेट्टी के स्टाइल को कॉपी करना चाहा। बात चलो ड्रेस को कॉपी करने की हो तो भी समझ आती है लेकिन हिना की ड्रेस जब असली के बजाए नकली निकली तो लोगों का पारा सातवें आसमान पर चढ़ गया। एक इवेंट में अपनी उपस्थिति दर्ज कराने पहुंची हिना खान इस दौरान हिना ब्लू और सिल्वर रंग की कशीदाकारी बनारसी साड़ी पहने हुए नजर आई थीं। साड़ी को स्टेटमेंट टच देने के लिए इसे ऑफ शोल्डर ब्लाउज के साथ स्टाइल किया गया था, जिसमें कमर के बीचों-बीच ब्लाउज की मैचिंग की एक बेल्ट को जोड़ा था। यही नहीं, साड़ी में डिज़ाइन किए पाटली पल्लू को इस तरह डाला था, जो हिना के लुक को अट्रैक्टिव बनाने में कोई कसर नहीं छोड़ रहा था। बात करें, हिना खान के मेकअप की तो इस कशीदाकारी साड़ी के साथ उन्होंने सटल मेकअप के साथ सिल्वर जूलरी से अपने लुक को कम्पलीट किया था, जिसमें डैंगलर्स और स्टेटमेंट बैंगल्स के साथ एक रिंग भी शामिल थी। हालांकि, हिना खान का यह पहनावा बिल्कुल वैसा था, जिसे साल 2017 के दादा साहेब फाल्के एकेडमी अवॉर्ड्स में शिल्पा शेट्टी ने पहना था। वैसे तो सेलेब्स का यूं दूसरे सेलेब्स के आउटफिट्स को कॉपी करना फैशन इंडस्ट्री में कोई नई बात नहीं है लेकिन हिना के स्टाइल को देखकर लगता है कि वह इस गाड़ी में सवार (bandwagon) होने वाली सबसे नई स्टार हैं। ऐसा इसलिए क्योंकि हिना की इस ड्रेस को रिक्रिएट किया गया था। जी हां, शिल्पा शेट्टी ने जहां फैशन डिज़ाइनर अमित अग्रवाल के कलेक्शन से इस साड़ी को चुना था, तो वहीं हिना खान के डिज़ाइनर का नाम अभी तक सामने नहीं आया है। शिल्पा ने जो बनारसी स्टेटमेंट साड़ी पहनी थी, उसमें वन-शोल्डर डिटेलिंग, कोर्सेट-ट्यूब को सिंपल सिल्वर बॉर्डर के साथ जोड़ा गया था। वहीं हिना की साड़ी इसका रिक्रिएट वर्जन था। हिना खान की साड़ी में सेम डिजाइन और समान रंग शामिल होने की वजह से उन्हें लोगों तक से काफी निराशाजनक कमेंट्स सुनने पड़े, यही नहीं कॉपी कैट को सबक सिखाने वाले इंस्टाग्राम अकाउंट ने भी हिना की जमकर क्लास लगाई। खैर, हिना के स्टाइल को लेकर यह मामला नहीं हैं जब उन्होंने यूं किसी एक्ट्रेस का स्टाइल कॉपी किया हो, इससे पहले भी नोरा फतेही की एक ड्रेस को कॉपी कर हिना सुर्खियों में रह चुकी हैं।

ज्यादा नहीं, 'बस' 11 करोड़ रुपये है इस मास्क की कीमत! August 10, 2020 at 05:41PM

कोरोना वायरस से बचने के लिए WHO, मेडिकल ऑर्गनाइजेशन्स, हेल्थ डिपार्टमेंट आदि के जरिए लोगों को फेस मास्क से जुड़े नए-नए अपडेट्स दिए जाते हैं, ताकि लोग सही प्रकार का मास्क ले सकें। लोग भी खुद को कोविड-19 के संक्रमण से बचाने के लिए महंगे से महंगे मास्क लेने से पीछे नहीं हट रहे हैं। लेकिन एक जनाब के लिए, तो इतना ज्यादा महंगा मास्क तैयार किया गया है, जिसे शायद अंबानी, बिल गेट्स या जेफ बेज़ोस जैसे लोग ही 'आसानी' से ले सकें। रिपोर्ट्स के मुताबिक, इज़राइल की जूलरी कंपनी Yvel in Motza ने तैयार किया है। इसे गोल्ड के बेस पर और डायमंड को लगाकर बनाया गया है। जानकारी के अनुसार, इस मास्क में 18 कैरेट वाइट गोल्ड है, जिसे 3,600 वाइट ऐंड ब्लैक डायमंड्स से सजाया गया है। इसमें सबसे उच्च क्वॉलिटी के N99 फिल्टर्स भी लगाए गए हैं। यह खरीददार की डिमांड के अनुसार बनाया गया है। कंपनी द्वारा जारी बयान में कहा गया कि इस मास्क का ऑर्डर देने वाले शख्स की बस एक ही डिमांड थी कि 'यह मास्क दुनिया में सबसे महंगा हो'। इस डिमांड को पूरा करने के लिए उसमें ज्यादा से ज्यादा हीरे लगाए गए। बताया गया कि यह खरीददार चाइनीज बिजनसमैन है, जो यूएस में रहता है। मास्क तैयार होने के बाद उसकी कीमत 1.2 मिलियन डॉलर्स हुई, जो भारतीय मुद्रा में करीब 11 करोड़ 26 लाख रुपये होते हैं। अब ये मास्क किसका है, यह भले ही फिलहाल सामने ना आ सके। लेकिन एक बात तय है कि सोने और हीरों से बने इस मास्क का वेट किसी भी हाल में हल्का नहीं होगा। ऐसे में इसे कितनी देर पहना जा सकेगा, यह कह पाना मुश्किल है।

Ganni Just Collaborated With Levi’s In The Best Possible Way

Copenhagen Fashion Week is usually a highlight of summer and not just because of the city’s laid-back feel, effortlessly cool crowd, and sun-soaked canals. Compared to Fashion Month’s Big Four – New York, London, Paris, and Milan – Copenhagen is a much smaller affair and has thus written its own rules. Operating at a luxuriously slower pace, the shows are spaced out; lazy lunches punctuate the schedule, and brands’ evening events feel more like family gatherings than corporate functions (guests often end up dancing on tables into the early hours). The Danes have always done it differently but spring ’21, kicking off in the capital today, is a world away from seasons past. 

Back in January, Ganni, Scandinavia’s most successful sartorial export, used its fall ’20 collection to ask: “What will 2020 bring us?” The decade began with catastrophe — bushfires ripped through Australia; news of a contagious virus was rumbling across the West; tensions between the US and Iran reminded us how close nuclear conflict could be — but even so, none of us had any idea just how radically different 2020 would shape up to be. “It’s been a crazy year so far and it took a turn no one had expected,” co-founder and creative director, Ditte Reffstrup, told me ahead of today’s show. “I think everyone has been doubtful of whether they were in the right place or doing the right thing — I know I have.” Ganni, though, has always championed optimism. In the face of a terrifying start to the year, the fall ’20 show was a defiant and hopeful look to the 12 months ahead. Calling upon its community of creatives and teaming up with 20 artists across assorted mediums, deadstock fabrics were turned into exclusive products and pop-ups brought a slice of Copenhagen Fashion Week to the brand’s flagships in London and New York. 

Where fashion feels turgid with unnecessary and uninspiring brand collaborations, Ganni’s approach always feels fresh, in part because they’re never about slapping two names on an item and hoping their customer takes the bait. Instead, Ditte and Nicolaj (her partner in business and in life) invite people from their network to look at things with a fresh pair of eyes. “It’s not about a brand moment for me; I love the synergy and new ideas that come from working together — it takes two! When you collaborate you don’t stand still, you keep evolving.” Evolution is surely what we’re all hoping will be the silver lining of this dark, uncertain year. Searching for answers to the question posed last season, Ganni 202020 brings together a cast of creators — “a mix of old and new friends from near and far” — to launch a three-day exhibition exploring the decade ahead. 

The exhibition unites Ganni’s community — from Berlin and Stockholm to Montreal and London — through a five-piece multimedia installation (or Gesamtkunstwerk) brought to life by seven collaborators. Those unable to visit IRL can immerse themselves online, too. You can listen to journalist Marjon Carlos narrate her essay on the strange intimacy and catharsis of community under COVID, and watch the new collection float and fly around a video orchestrated by Maria “Decida” Wahlberg (also known as Robyn’s choreographer) in lieu of a catwalk show. Unable to congregate in person, the artist Rosie Marks has made cut-outs of Ganni’s gang to populate the exhibition space, while elsewhere, Hayley Blomquist has created a larger than life, hand-knitted installation using vintage Levi’s and repurposed Ganni denim. Recreating the idea of a museum gift shop, merch is available to buy, too: all the KIOSK products, from long-sleeved slogan tees to customized denim jackets, are upcycled from past collections, keeping the minimum waste ethos in line with the brand’s eco-conscious approach. “It’s like when you go to a concert and you love it so much, you just have to buy the shirt,” Ditte says of the capsule. “A little memory from this bubble, this moment in time.” 

For Ganni, eschewing a runway show this season has “been like hitting the refresh button.” Copenhagen Fashion Week was the first to announce a radical rethink of the way it presents fashion to consumers, with brands having to meet a set of sustainability requirements in order to show on schedule, aiming to reduce its carbon footprint by 50% over the next three years, and minimizing travel to and during the shows. In offering a community-first, long-form “happening,” Ganni is giving itself the time to slow down, reassess, and breathe. “We have to do things more responsibly,” says Ditte. “If you don’t, there won’t be a spot for you in the industry in years to come.” The brand has long been working behind the scenes on impressive sustainability initiatives and practices but transparency is a new priority for 2020. “Is it relevant to do four main collections a year and produce 13 to 15 sample collections? Do we need a physical showroom and teams flying around the world? Honesty is something we really have to hold on to,” Ditte muses. Over 50% of the brand’s collections are already made from recycled, certified, or organic materials, and this season’s “healthy pause” has only strengthened their goals. 

Once again proving that collaborations aren’t dead, this season Ganni has teamed up with Levi’s on an ingenious circular capsule collection of rental denim. “Designed to be worn by many, owned by none,” with the premise that denim only gets better with age, Ditte and the team handpicked every pair of 501s from the Levi’s archives and upcycled and repurposed them to create a collection brimming with blouses featuring XXL collars, Western-style shirt dresses and, of course, jeans. With the aim of “sharing your denim and passing it on,” you can sign up to Ganni Repeat to wear pieces before sending them on their way for another person to rent in the future.

While we’re savvy to bigger labels’ boasts and greenwashing, Ganni has always conceded that the road to a circular brand takes time and lots of small victories. It’s this quiet commitment and candid transparency that has cultivated its loyal following. Of course, you buy Ganni for the design — Ditte’s inherent positivity translates into sunny prints and playful silhouettes suitable for any and all occasions, lockdown or not — but also to be a part of the community. Whether it’s seeing how people around the world style their blouses with XXL collars, leopard-print sports shorts, and cross-body utility bags, or absorbing the diverse perspectives from their global network through an immersive exhibition, community is and has always been at the heart of Ganni. And if 2020 has taught us anything, there’s nothing more important than that.

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Ganni & Richie Shazam Support The Black Community

Found: 12 Deals You Can Score On Ganni Today

Ganni’s Archive Sale Is What Dreams Are Made Of

You Can Expect To See Fringe On Everything This Fall

A little over five months ago, a sartorial prediction was made. And, unlike the many things that halted as a result of the pandemic, this one is en route to fruition: the return of fringe in fashion. 

We first spotted fringe in the winter during Milan Fashion Week, where the flouncy embellishment appeared at Miuccia Prada’s last fall womenswear runway show sans Raf Simons for Prada, as well as at Daniel Lee’s show for Bottega Veneta. The following week, fringe was in Paris, this time at Dior, Rochas, Kenneth Ize, and Givenchy. Upon the official end of Fashion Month in March — and the official beginning of the pandemic’s hold in Europe and the U.S.  — we foreshadowed the fringe trend: “The Western-turned-futuristic dangly fabric detail will definitely be inescapable in *checks calendar* approximately six months time.” 

Still, with fashion being hit as hard as it was by the pandemic, we weren’t quite sure what to think about the fall ‘20 season. After all, some designers that showed during Fashion Month last February, like Sies Marjan, have since been forced to shutter their doors permanently, as did many of the retailers where we’d normally go-to to purchase their collections, like Totokaelo and Need Supply. Will the trends that appeared in Copenhagen, New York, London, Milan, and Paris maintain their relevance after everything that’s happened? Apparently, the answer — at least as it pertains to fringe — is yes. 

Last Tuesday, Rihanna appeared on the cover of Harper’s Bazaar’s September issue wearing a fringe-embellished, margarine-yellow duster from Bottega Veneta’s fall ‘20 show. For the cover image, the singer and fashion designer showed off the coat with a spin, in the process revealing another fringed Daniel Lee piece, a dress, underneath. Now fringe didn’t just have Fashion Month’s stamp of approval, but Robyn “Rihanna” Fenty’s, too. 

In June, another powerful woman in fashion opted into the fringe trend: Kim Kardashian West. The SKIMS designer posted to Instagram a photo of herself wearing a form-fitting mesh top with snakeskin cowboy boots and a pair of cream-colored leather pants with fringe down each leg. Then, on July 31, Beyoncé wore a number of fringe-embellished pieces in her Disney+ visual album Black Is King, solidifying the trend in our hearts and closets. Among those were a crystal-embellished fringe skirt designed by D.Bleu.Dazzled, a rainbow-colored fringe poncho courtesy of Area, a custom-made rain-inspired crystal dress by Lace by Tanaya, and a confetti-esque fringe mini dress by womenswear designer Delia Alleyne

Now, that Rihanna, Beyoncé, and KKW having backed the fall trend, will it have a chance of taking off with the consumers like ourselves? We think yes. Given how grim a lot of the world has become, the bouncy, whimsy fashion trend is exactly what we need to lift our fashion spirits. Sure, we might be wearing a lot of loungewear, but that doesn’t mean that we don’t also want to get dressed up in something exciting, new, and fun. Fringe pieces are all that and more. Also, as we’ve seen over the last five months, there are a few things that people aren’t quite ready to let go of from pre-COVID life, like fancy shoes and even jeans

Given the economic fallout from the pandemic, though, we’re betting that many shoppers will opt for affordable fringe options from retailers like Zara, Mango, H&M, ASOS, and & Other Stories rather than off-the-runway pieces with triple-digit price tags. Of course, whether you choose to go the accessible route or invest in a pricier alternative is up to you. All we can tell you is that after that Rihanna cover, fringe should definitely make an appearance in your fall wardrobe, even if it will only be seen via FaceTime. 

At Refinery29, we’re here to help you navigate this overwhelming world of stuff. All of our market picks are independently selected and curated by the editorial team. If you buy something we link to on our site, Refinery29 may earn commission.

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Milan Fashion Week Was As Extra As Ever

These Paris Fashion Week Trends Were Surreal

7 Looks To Copy From London Fashion Week

That’s It, I’m Never Wearing Jeans Again! (Who’s With Me?)

Buying jeans has always come with a side of heart-racing terror for me, a holdover from when my body didn’t fit into most of them — as a teen, the very act of entering a denim store was an exercise in bravery and, inevitably, humiliation. (Forgive my lack of confidence: I was a plus-size adolescent in the pre–body-positive, ultra-low-rise era.) 

Regardless of your body and how you feel about it, I’m willing to bet that you probably think shopping for jeans is the worst, too. The sizing is messed up. The price tags can be vicious. And digging through the folded stacks of denim to find the right cut in the right wash requires divine patience — and that’s before you get into the change room. Buying a new pair of jeans has been one of those fashion chores I’ve resigned myself to, along with bathing suit shopping and getting fitted for a decent bra. And yet, jeans (especially a stiff pair with a high-waist and zero-stretch) have been a staple of my adult wardrobe, my go-to at least three times a week. Now it’s more like zero times a week. And I’m not the only one.

Since the pandemic hit, we aren’t buying clothes in the quantity we once did (surprise, surprise). But we’re especially not buying jeans. This spring and summer, denim sales have tanked. As a result, True Religion, Lucky Brand, and G-Star Raw have filed for bankruptcy, and the parent company behind Hudson Jeans and Joe Jeans has filed for Chapter 11 protection. The OG denim company, Levi’s, suffered a 62% drop in sales between April and June (its weakest quarter in two decades) and laid off 15% of its workforce. We’ve always known that shopping for jeans sucks, but we might be waking up to the fact that maybe jeans do, too.

Originally a staple of the working man and then a symbol of youth counterculture in the ’50s and ’60s, the jeans of 2020 are relegated to the back of the closet. It’s sad, really, because for so long jeans have been a fashion workhorse — something you could throw on without thinking in order to look “dressed.” They are the bottom half of the Canadian tuxedo, an icon of American style, and partner-in-crime to the Going Out Top. Now, they’re a form of bodily oppression — the last thing the working-from-home, possibly-eating-more-carbs woman needs. I’ve put on a pair once or twice in the past few months as an effort to feel more put together, but all I really feel is an assault on my crotch. To be fair, in the past I have preferred jeans that function akin to a denim corset, holding everything in place. Not only do I not want to feel that kind of restriction, I’m sort of appalled I ever did.   

Is it just me? I did a quick survey of girlfriends and found that they too had forgone denim, with the exception of baggy plumber overalls and maternity jeans (despite not being pregnant anymore). Thinking I needed to find out what Young Cool People are doing (no offense, mom friends!), I asked Sara He for her opinion. He is a 19-year-old fashion design student at Ryerson University in Toronto and just won a prestigious fellowship with the Suzanne Rogers Fashion Institute. In other words: She’s the embodiment of cool.

“Jeans have always been favored in my wardrobe, but in the context of the lockdown, my reaction to them is adverse: Even my favorite pair has been sitting in my drawer untouched,” says He.

HOLLYWOOD, CALIFORNIA – FEBRUARY 07: A model walks the runway at the Tom Ford AW20 Show at Milk Studios on February 07, 2020 in Hollywood, California. (Photo by Frazer Harrison/Getty Images)

Same, same. Like many people fortunate enough to have a job — one I can do from the safety of my home — my relationship to style changed drastically this year. I love clothes, but I hate the task of getting dressed for work. WFH life has freed me of that daily burden. I have joined the stretchy-pants-and-a-nice-shirt workforce! And it is glorious. Not once have I thought, I have NOTHING to wear, despite having an overstuffed closet. No longer do I spend 30 minutes trying on outfits never to find anything that looks right.  

Personal style in the pandemic world is split in two opposing directions: extreme comfort (hence the rising demand for matching sweatsuits and bike shorts) and look-at-meee-I’m-out-in-the-world outfits. Today, the occasion you might get dressed up for is Leaving My Apartment, rather than a party or event, and our style choices have evolved to suit that reality. “Right now, putting on a pair of jeans feels fancy,” says Susie Sheffman, one of the country’s top fashion directors and style watchers. 

I couldn’t agree with her more, but one thing I’ve realized this year is that dressing for me is either about being seen or feeling good. Right now, it’s all about the latter. And what makes me feel good these days are loose-fitting dresses (my type of fancy) and spandex. I have made just four fashion purchases since March: a T-shirt featuring an illustration of Canada’s Chief Medical Officer, a pink sweatshirt with my hometown’s name and a picture of a moose, and two cotton sundresses. If “fashion masks” count, then make that five, because I also bought a royal blue face mask with ruffles from Greta Constantine. Nothing has been over $60. 

According to Sheffman, jeans (even the skinny ones!!!) aren’t going anywhere. “Next to your winter coat, your jeans are the most hard-working item in your wardrobe,” she says. “They go with everything, and at a time when there’s so much uncertainty, the familiar and the authentic, true pieces like your jeans have incredible longevity.”

While He won’t be throwing a pair anytime soon, she believes jeans will survive longterm. She’s currently researching traditional Japanese design methods like sashiko needlework and boro patchwork. “Denim has been a staple in Japanese utility wear for many decades,” says He. “Even though jeans have not served us during this pandemic, I doubt that they will fade into obscurity forever. Long live denim.”

Sheffman agrees. Heading into fall, she says jeans check two huge trend boxes: A return to ’70s denim in terms of style (she points to the patchwork styles in Tom Ford’s fall 2020 collection), and with a rising interest in vintage jeans, our desire for more sustainable fashion. (While eco-friendlier forms of production are on the rise, from brands like Triarchy and Everlane, a new pair of jeans is typically the environment’s arch-enemy.) 

“The real trend in denim right now is back to a relaxed, vintagey feeling, whether it’s buying a pair of vintage Levi’s 501s — something that’s worked-in and comfortable,” says Sheffman. “Secondhand denim is a great way to do the sustainability thing. You can buy your denim online, vintage, so you’re helping the environment.” 

But what if I’m a denim brand trying to sell you a new pair of jeans? Sheffman says I need to do two things: “Show me that you are participating in some sort of effort to be sustainable” and “go a little simpler and relax your styling a little bit.” Using softer denim is key.

That’s the playbook Levi’s is following in an attempt to turn around a brutal 2020. In addition to bandana-inspired masks (of course), its fall lineup includes the Stay Loose for men and the High Loose for women. Both are made with a more environmentally friendly cotton-hemp blend and cut in a relaxed fit inspired by classic ’80s and ’90s styles.

This makes sense. My favorite pair of jeans is a pair of light-washed button-fly 501s. I bought them 12 years ago; two years ago I wore them for my Refinery29 headshots. When they were brand new they had two small not-so-authentic rips in the legs, but now they’re almost more hole than fabric. The material at the thighs is worn paper-thin and the seams are speckled with teeny holes. In other words, they are sensational. But I recently began to limit the number of times I wore them to work, thinking they may have crossed the line from casual-cool to ready-for-the-trash. But I always felt like me when I did wear them. I was dressing for myself — my own style and my own comfort. Maybe I’ll put them into my wardrobe rotation this fall. If there’s one principle of dressing in 2020, it’s feeling at home in your clothes. 

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23 Non-Basic Denim Shorts

These Sustainable Lounge Pants Are Kaia Gerber-Approved

BEVERLY HILLS, CALIFORNIA – NOVEMBER 01: Kaia Jordan Gerber attends A Sense Of Home’s First Ever Annual Gala – The Backyard Bowl at a Private Residence on November 01, 2019 in Beverly Hills, California. (Photo by Stefanie Keenan/Getty Images for A Sense of Home)

Like her mother Cindy Crawford, Kaia Gerber is one of the most sought-after fashion models of her generation, having walked in runway shows for Loewe, Calvin Klein, Chanel, Givenchy, and more since she was 16-years-old. Now, once again, she is following in Crawford’s footsteps — and getting a pair of pants named after her.

On Monday, Malibu-based sustainable brand Bleusalt — the same one behind the Cindy Pant that came out in 2017 — announced the release of the Kaia Pant. The just-launched style, a legging that flares into a bell bottom, comes in five colorways — black, navy, heather gray, white, and camel — and costs $130. Just like the Cindy Pants, they are made of an ultra-soft fabric that is derived from Beechtree, making them 100% sustainable and antimicrobial. 

The collaborations between the Crawford-Gerber household and Bleusalt came about organically. The brand’s founder Lyndie Benson and Crawford have been friends for years, so naturally, when the supermodel’s favorite pair of lounge pants needed an upgrade, she asked Benson to create something similar in her brand’s signature sustainable fabric. Thus, the Cindy Pant was born. Now, with loungewear on everyone’s mind, making an updated pair for Gerber, too, was a no-brainer. 

What’s more, 20% of every sale of the Kaia pant will be donated directly to A Sense of Home, a nonprofit organization that aims to prevent homelessness. “I was so excited when our long-time family friend, Lyndie, approached me with the idea of ‘The Kaia Pant,’” Gerber said in a press release. “When the decision was made to donate 20% of every pant sold to A Sense Of Home, an organization very near and dear to my heart, it made this design even more meaningful to me.” 

Shop both the new Kaia Pant and the Cindy Pant now on bleusalt.com.

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Kaia Gerber's Huge Veil Is Destined To Be Meme'd

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Iets frans… Is Our Go-To For Affordable Loungewear

मिलिए पर्दे के इन 5 कृष्णाओं से, जिनके हैंडसम लुक्स और स्टाइलिश अंदाज की फैन हैं लड़कियां August 10, 2020 at 01:02AM

छोटे से लेकर बड़े पर्दे तक के लिए कई ऐसे सीरियल व फिल्में बनीं, जिनकी कहानी से भगवान श्रीकृष्ण को भी किसी न किसी रूप में जोड़ा गया। इन कहानियों के लिए अलग-अलग ऐक्टर्स ने कृष्णा का किरदार निभाया। पर्दे के लिए भले ही उनका लुक प्लान्ड रहा हो, लेकिन इनमें से 5 ऐक्टर्स भी हैं, जो रियल लाइफ में बेहद हैंडसम और स्टाइलिश हैं, जिस वजह से इनकी फीमेल फैन फॉलोइंग भी जबरदस्त है। चलिए आपको भी मिलवाते हैं इन हीरोज से: सौरभ राज जैन सौरभ राज जैन ने साल 2013 में आए सीरियल 'महाभारत' में श्रीकृष्ण की भूमिका निभाई थी। गुड लुक्स के साथ ही शानदार ऐक्टिंग ने उन्हें बहुत जल्दी ही लोगों के दिलों में जगह दे दी। इस सीरियल के खत्म होने के बाद भी इस स्टार के हैंडसम लुक्स और शानदार स्टाइल के कारण फैन फॉलोइंग बढ़ती रही, जो अभी भी जारी है। विशाल करवाल 'रोडीज' में अपने अपने कूल लुक्स से पॉप्युलैरिटी पाने वाले विशाल करवाल, साल 2011 में सीरियल 'द्वारकाधीश' में कृष्णा का कैरेक्टर प्ले करते दिखे थे। डिंपल बॉय के नाम से फैन्स के बीच में पॉप्युलर विशाल को ज्यादातर जींस और टी-शर्ट लुक में स्पॉट किया जाता है। इसके साथ वह जैकेट को कैरी करना पसंद करते हैं। सौरभ पांडे ऐक्टर सौरभ पांडे हैंडसम लुक्स के मालिक हैं। इन लुक्स के साथ जब वह साल 2015 में आए सीरियल 'सूर्यपुत्र कर्ण' में श्रीकृष्ण बने, तो उन्हें लोगों ने काफी पसंद किया। सौरभ अपनी बॉडी को हमेशा ही फिट रखते हैं, जिस वजह से उनके ऊपर सारे कपड़े ही अच्छे लगते हैं और इसका सबूत उनकी तस्वीरों में आप खुद ही देख सकते हैं। मृणाल जैन अपनी ऐक्टिंग और लुक्स से फैन्स के दिल में जगह बना लेने वाले ऐक्टर मृणाल जैन ने एकता कपूर के सीरियल 'महाभारत' में भगवान कृष्ण का रोल निभाया था। इस किरदार में उन्हें काफी पसंद किया गया था। सीरियल में उस दौर के अनुसार कपड़ों में दिखने वाला यह ऐक्टर रियल लाइफ में फैशनेबल कपड़े पहनना पसंद करता है। टी-शर्ट, स्वैटशर्ट, जींस, सूट, पैंट्स, फैंसी जैकेट जैसे लगभग हर स्टाइल के कपड़े मृणाल की वॉरड्रोब का हिस्सा हैं। अक्षय कुमार फिल्म 'ओह माय गॉड!' में ने भगवान कृष्ण का रोल प्ले किया था। इस मूवी में उन्हें अलग-अलग तरह के मॉर्डन क्लोद्स में दिखाया गया था। अब यह ऐक्टर रियल लाइफ में कितना स्टाइलिश है, ये तो शायद हमें आपको बताने की भी जरूरत नहीं है।

गौहर खान ने 20 दिन में घटाया 3.5 किलो वजन, अब स्टाइल में फ्लॉन्ट कर रहीं स्लिम बॉडी August 09, 2020 at 10:35PM

एक ओर जहां लॉकडाउन के कारण कई लोगों का वेट बढ़ गया, तो वहीं टीवी ऐक्ट्रेस गौहर खान ने इस पीरियड को अपनी फिटनेस के लिए डेडिकेट किया। इससे हुआ ये कि उनका न सिर्फ वजन घट गया, बल्कि नए फिगर के साथ उन्हें और फैशनेबल कपड़े ट्राई करने का मौका भी मिल गया। इंस्टाग्राम पर अपना स्टाइलिश अंदाज दिखाते हुए गौहर ने फैन्स को जानकारी दी कि उन्होंने 20 दिन में 3.5 किलो वजन कम कर लिया है। इसके बाद उनकी बॉडी और स्लिम ऐंड टोन्ड बन गई है। उन्होंने यह भी जाहिर किया कि यह नई स्लिम बॉडी उन्हें काफी पसंद आ रही है। अपनी इस न्यू बॉडी को फ्लॉन्ट करने का गौहर कोई मौका नहीं छोड़ रही हैं। वह एक के बाद एक कई स्टाइलिश तस्वीरें इंस्टाग्राम पर सबके साथ साझा कर रही हैं। उन्होंने वेट लॉस के बारे में बताते हुए जो फोटोज शेयर किए थे, उसमें वह हॉल्टर नेकलाइन का येलो रंग का टॉप पहनी नजर आई थीं। इसे उन्होंने ब्लू बैगी जींस के साथ मैच किया था और पैरों में ब्लैक शूज पहने थे। इसके बाद उन्होंने वाइट टैंक टॉप और डेनिम जींस में तस्वीरें शेयर कीं। इस लुक को उन्होंने ग्रे ऐंड वाइट बेलीज के साथ पूरा किया था। उन्होंने अपने बालों को साइड पार्टिशन करते हुए खुला रखा था। इसी लुक में उन्होंने एक और फोटो शेयर किया था, जिसमें वह जींस से मैच करती डेनिम जैकेट भी एक कंधे पर लिए नजर आईं। गौहर ने एक विडियो भी शेयर किया, जिसमें वह कार में बैठी देखी गईं। सॉन्ग पर झूमते दिखीं इस अदाकारा ने ब्लू ऐंड वाइट स्ट्राइप्स का स्लीवलेस टॉप और लाइट ब्लू कलर की हाईवेस्ट जींस पहनी थी। इसके साथ उन्होंने ब्लू कलर का चश्मा भी लगाया था, जो उनके लुक को और स्टाइलिश बना रहा था।

ऐसे न हो पाएगा! जब सस्ती ड्रेस के चक्कर में बिग बॉस फेम माहिरा शर्मा को सुननी पड़ी खरी-खोटी August 09, 2020 at 10:24PM

सलमान खान का सबसे बड़ा कंट्रोवर्सियल शो ‘बिग बॉस’ जब भी टीवी पर अपनी दस्तक देता है, तो घर में आए मेहमानों के स्टाइल से लेकर उनके अतरंगे पहनावे तक पर लोगों की कड़ी नजर होती है। वह किस मौके पर क्या पहनते हैं? कैसे दिखते हैं? यहां तक कि उन्होंने सीजन में रहते हुए कितनी बार अपने कपड़ों को रिपीट किया, इस सबका हिसाब जनता के पास होता है। ऐसे में आप अंदाज़ा उस बात का लगाइए जब आप जानी-मानी फैशननिस्टा के कपड़ों को यूं सस्ते में सिलाकर टीवी के सबसे बड़े शो में पहुंच जाएं। हालांकि, आप सभी को यह बात सुनने में थोड़ी अटपटी जरूर लग रही होगी लेकिन जब हम आपको बताएंगे तो आपका यकीन करना मुश्किल हो जाएगा। सीजन 13 की कंटेस्टेंट तो आप सभी को याद ही होंगी, जो आए दिन पारस छाबड़ा को लेकर शहनाज़ गिल से भिड़ती हुई नजर आती थीं। यूं तो माहिरा ने पूरे सीजन एक से बढ़कर एक ड्रेसेस को पहना, लेकिन शो से जाते-जाते उन्होंने एक ऐसी गलती कर दी जिसे देख हर कोई हैरान रह गया। शो के फिनाले में जहां सभी कंटेस्टेंट काफी फैशनेबल लुक में नजर आए, तो वहीं माहिरा शर्मा एक ऐसा गाउन पहनकर पहुंची थीं, जिसे कुछ दिनों पहले ने पहना था। बात चलो फैशन फेस ऑफ की होती तो भी समझ में आती, लेकिन माहिरा का स्टाइल तो कॉपी करने के चक्कर में एकदम दगा दे गया। ऐसा इसलिए क्योंकि माहिरा शर्मा ने जिस ऑफ शोल्डर पाउडर ब्लू रंग के गाउन को पहना हुआ था, दरअसल वह असली के बजाए नकली था। जी हां, दोनों एक्ट्रेसेस की आउटफिट्स में फर्क सिर्फ इतना सा था कि जहां आलिया की ड्रेस ब्लश पिंक कलर की थी तो वहीं माहिरा की ड्रेस को पाउडर ब्लू रंग में रिक्रिएट किया गया। जहां आलिया की ड्रेस को Lebanese फैशन डिज़ाइनर जॉर्जेस चक्र ने डिज़ाइन की थी जबकि माहिरा सीमा पटेल के ऑउटफिट में दिखाई दीं। यही नहीं, कॉपी करने की हद तो तब हो गई जब माहिरा शर्मा ड्रेस तो ड्रेस, आलिया के मेकअप तक को कॉपी करने पर उतारू हो गईं। आइफा अवॉर्ड नाइट में अपनी शानदार उपस्थिति दर्ज कराने पहुंचीं आलिया ने इस दौरान ड्रेस में बने ऑफ शोल्डर लुक को फ्लॉन्ट करने के लिए साइड में छोटी-छोटी चोटियों के साथ एक लॉन्ग ब्रैड बनाई हुई थी। वहीं, सटल मेकअप के साथ उन्होंने अपने चेहरे पर लटों से एक परफेक्ट लुक दिया हुआ था। बात करें माहिरा की तो उन्होंने भी आलिया की तरह ही अपने बालों को स्टाइल किया था। वहीं, नो एक्ससेरीज लुक को अपनाते हुए माहिरा ने इस ड्रेस को सिर्फ सिंपल स्टड्स की मदद से स्टाइल किया था। हालांकि, हम ऐसा बिल्कुल नहीं कह रहे कि माहिरा का फैशन सेंस गलत था, लेकिन यूं ड्रेस की 'सस्ती कॉपी' करना उनके फैंस को बिल्कुल भी रास नहीं आया। यही नहीं, फैशन पोलिस के नाम से मशहूर डाइट सब्या ने तो माहिरा शर्मा को 'गंदी कॉपी' तक बता दिया था।

जब बार-बार एक ही ड्रेस में सारा अली खान को देख लोगों ने कहा- साइड इफेक्ट्स August 09, 2020 at 09:07PM

बॉलीवुड गलियारे में अपनी सर्टोरिअल चॉइसेज को रिपीट करना कोई नई बात नहीं है। लेकिन हां, इस बात को देखकर तब सबसे ज्यादा हैरानी होती है जब बी-टाउन की हसीनाएं ऐसे कपड़ों को रिपीट करती हुई नजर आती हैं, जिनको लेकर वह पहले ही फैंस की तरफ से निराशाजनक कमेंट्स सुन चुकी हों। ऐसा ही कुछ हमें की लाडली के साथ भी देखने को मिला, जो इंडियन वियर से लेकर वेस्टर्न वियर को इतने ग्रेस के साथ पहनती हैं कि उनकी फैशन चॉइसेस पर सवाल उठाना ही गलत होगा। अपने स्टाइल से मंत्रमुग्ध करने वाली सारा अली खान ने जब इंडस्ट्री में अपने कदम रखे तो हर कोई उनकी एक्टिंग के साथ-साथ उनके स्टाइल सेंस पर भी बारीकी से अपनी नजर बनाए हुए था। ऐसे में सारा ने हमें तब सबसे ज्यादा हैरान किया जब वह अपने को-एक्टर रणवीर सिंह के साथ सिम्बा के प्रोमशनल इवेंट में नजर आईं। यूं तो 'सिम्बा' के हर प्रमोशनल इवेंट में सारा अली खान ने एक से बढ़कर एक लुक्स अपनाए। लेकिन इस दौरान उनके द्वारा पहने गए एक रंग-बिरंगे को-ओर्ड सेट ने सबसे ज्यादा लोगों का ध्यान खींचा। रेडियो मिर्ची रेड FM में अपनी नटखट आवाज से लाखों लोगों का दिल धड़काने पहुंची सारा इस दौरान Jaded London के डिज़ाइन किए हुए मल्टी फ्लोरल को-ओर्ड सेट में दिखाई दीं। मल्टी-ह्यू सेपरेट्स क्रॉप टॉप के साथ चौड़े पैंट वाला बेलबॉटम देखने में इतना फनी था कि इस ड्रेस में सारा फैशननिस्टा कम बल्कि रणवीर की स्टूडेंट ज्यादा लगीं। यही नहीं, सारा की यह ड्रेस इतनी अतरंगी किस्म की थी। लोगों ने उनकी तुलना रणवीर सिंह के ड्रेसिंग स्टाइल से कर दी थी। जैसे ही सारा इस लुक में लोगों के सामने आईं, तो उनकी फोटो पर फैंस के कमेंट्स की बाढ़ आ गई। कमेंट में एक यूजर ने लिखा, 'लगता है रणवीर सिंह से कुछ ज्यादा ही इंस्पायर हो गई।' तो किसी ने कहा, 'उनके साथ रहने के साइड इफेक्ट्स। खैर, यह तो रही फिल्म के प्रमोशन की बात, वहीं सारा एक बार फिर इस अटायर को अपने भाई और मां के साथ पहने हुए दिखाई दीं। हालांकि, इस बार सारा का लुक एकदम डिफरेंट था। जहां प्रमोशनल इवेंट में सारा नियॉन रंग के सैंडल्स के साथ ड्रमैटिक मेकअप में दिखाई दी थीं, तो वहीं अपने भाई के साथ उन्होंने इस ड्रेस को मिनिमल मेकअप के साथ ड्रेस से मिलता-जुलता बैग और वाइट कलर के स्नीकर्स से स्टाइल किया था। खैर, सारा की इन तस्वीरों को देखकर यह कहना बिल्कुल गलत नहीं होगा कि उन्हें अपने इस अतरंगी ड्रेसिंग स्टाइल से कुछ ज्यादा ही प्यार है। वैसे आपको सारा का यह स्टाइल कैसा लगा? हमें कमेंट करके जरूर बताएं।

मिनी स्कर्ट और टैंक टॉप, कुछ इस अंदाज में नेचर का मजा लेती दिखीं मौनी रॉय August 09, 2020 at 08:54PM

ऐक्ट्रेस मौनी रॉय का फिगर कमाल का है और इस बात से यह बाला भी काफी अच्छी तरह वाकिफ है। यही वजह है कि पारंपरिक साड़ी से लेकर वेस्टर्न कपड़ों तक में वह इसे फ्लॉन्ट करने से कतराती नहीं हैं। ऐसा ही कुछ इस अदाकारा ने फिर से किया है। उन्होंने अपनी लेटेस्ट तस्वीरें फैन्स के साथ साझा कीं, तो उसमें उनका बोल्ड लुक देख सभी क्रेजी हो गए। इंस्टाग्राम पर शेयर्ड फोटोज में मौनी रॉय नेचर के बीच ताजी हवा और खूबसूरत सीनरी का आनंद लेती नजर आ रही हैं। इस आउटिंग के लिए वह बोल्ड हिंट वाले कपड़ों का चुनाव करती दिखीं। इन फोटोज में मौनी को ब्लैक कलर की मिनी स्कर्ट में देखा जा सकता है। इसमें टॉप स्टिच्ड प्लीट्स पैटर्न था, जो उसके फॉल को परफेक्ट बना रहा था। इस स्कर्ट को मौनी ने वाइट कलर के टैंक कॉप के साथ मैच किया था। इस टॉप में स्पैगटी स्ट्रैप्स थीं। इसके साथ मौनी ने ब्लैक कलर की ब्रालेट पहनी थी, जो कंट्रास्टिंग होते हुए भी आउटफिट के साथ परफेक्टली फिट बैठ रही थी। नेचर के बीच मौनी ने अपने लुक को भी ज्यादा से ज्यादा नैचरल रखने की कोशिश की थी। उन्होंने न्यूड टोन मेकअप चुनते हुए आपने बालों को खुला रखा था। इसके साथ उन्होंने लाइट वेट ब्रेसलेट पहना था और रेड कलर की नेलपॉलिश लगाई थी। वैसे ये बात तो माननी पड़ेगी कि जिस तरह से शॉर्ट ऐंड बोल्ड क्लोद्स को कॉन्फिडेंस और केयरफ्री ऐटिट्यूड के साथ कैरी करती हैं, वैसा कर पाना हर किसी के बस की बात नहीं है।